I den nye afsætningsgrundbog Marketing er der en række cases, som lægger op til et tæt samarbejde mellem matematik og afsætning. Casene sigter mod at udfordre elevernes databehandlingskompetence, og alle matematik-cases indeholder datasæt, som eleverne skal bearbejde.

I case 1.5 Thise mejeri skal eleverne både arbejde med kvantitative data og indsamle kvalitative data gennem interviews.

I case 1.6 Fitnessbranchen skal eleverne arbejde med data om danskernes fitnessvaner og lægge en strategi for DGI.

I case 11.2 Chips præsenteres eleverne for en række data om danskernes snacksvaner. En af opgaverne til casen går ud på at undersøge datasammenhænge med en chi-i-anden uafhængighedstest.

Casene er udarbejdet i samarbejde med matematiklærer Anne Pradsgaard Nielsen. Vi anbefaler, at I samarbejder med jeres matematikkollega om dem.

 

 

 
avatar
Om bloggeren

Birte Ravn Østergaard

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *